Saturday, 9 July 2011

ap itu BERSIH ?

Ape ni?? Apa itu perhimpunan BERSIH??? Kalo korang nak tau, ini lah isu paling hangat masa kini dalam politik tanah air kita... Apa yang pasti ini bukan masalah kecil tapi masalah yang sangat2 besar... Ade jugak beberapa orang kawan yang ajak aku join perhimpunan bersih ni... Isk tak mo la aku... Nanti tak pasal2 kena meringkup dalam penjara..


Motif di sebalik perhimpunan BERSIH ni???

Ade beberapa pihak yang inginkan pilihanraya umum yang akan datang dijalankan dengan adil dan saksama tanpa ada penipuan dan penindasan.. Kesnya ialah tak mau ade pihak lain yang cuba bermain kotor dalam pilihanraya nanti...

Tapi persoalannya adakah perhimpunan ni wajar dilakukan??
Sebenarnya aku tak berani nak jawab soalan ni sebab boleh menyebabkan perasaan tak puas hati di kedua2 belah pihak..

- Kalo aku setuju, nanti orang cakap aku ni antara orang yang cube meghuru-harakan negara kita yang memang dah aman ni..
- Tapi kalo aku tak setuju pulak, orang akan cakap aku ni jenis yang tak kisah dengan kerajaan yang penuh dengan rasuah ni...

Bagi aku, baik kita fikirkan jalan penyelesaian yang paling baik untuk kedua2 belah pihak dan yang paling penting, untuk kesejahteraan rakyat dan jangan menjadi seperti negara2 di timur tengah sekarang yang tengah huru-hara...

P/S: Satu je yang aku mintak dari korang... Jangan cuba sesakkan jalan raya di Kuala Lumpur yang sememangnya dah sesak... Sebab ini akan membebankan dan menyusahkan pengguna jalan raya... So secara tak langsung, hanya dosa yang kita dapat nanti..

* KOPIpaste *

No comments:

Post a Comment